לימודי חינוך מיוחד בישראל

לימודי חינוך מיוחד הם תחום לימודים המתמקד בצרכי תלמידים בעלי מוגבלויות או צרכים לימודיים ספציפיים. חלק זה יתמקד בהיסטוריה ובהגדרה של החינוך המיוחד, כמו גם בסוגי הלקויות השונות שניתן להיתקל בהן בתחום זה. במאמר נדון גם כיצד להתקדם ולהיות מורה לחינוך מיוחד ולמה לצפות כשנכנסים למקצוע זה. הדבר הראשון שצריך לדעת על חינוך מיוחד הוא ההיסטוריה שלו. חינוך מיוחד קיים כבר מאות שנים, אך רק בשנת 1887 הוא הפך למונח רשמי עם הגדרה. בארצות הברית, זה נקרא "שיקום חינוכי" עד 1950 כאשר שינו את שמו ל"חינוך מיוחד". שינוי השם הזה נבע משינוי המיקוד מסתם חינוך תלמידים עם מוגבלות למתן אותם ושילוב בכיתות רגילות.

לימודי חינוך מיוחד בישראל

לימודי חינוך מיוחד בישראל מועברים בדרך כלל באמצעות תארים אקדמיים שנתיים. השנה הראשונה היא שנת המכינה, במהלכה לומדים התלמידים מקצועות כלליים ומתכוננים לקורסים במסגרת התואר. השנה השנייה מוקדשת לתחום הלימוד הספציפי, כמו פסיכולוגיה.

התואר מתאים גם למי שאינו מתמחה בהוראה או כל תחום מקצועי אחר. ניתן ללמוד אותו גם על ידי אנשי מקצוע שרוצים להתמחות בחינוך מיוחד, אך אין להם תעודת הוראה או תואר שני בחינוך מיוחד.

הצעד הראשון להתחלת לימודי חינוך מיוחד הוא להשלים את אחד מהדברים הבאים: תואר אקדמי באוניברסיטה מוסמכת, מכינה במוסד אקדמי מוסמך, או מכינה וארבע שנות ניסיון בהוראה עם תעודה מוכרת.

לימודי חינוך מיוחד במזרח התיכון

לימודי חינוך מיוחד במזרח התיכון עדיין אינם מפותחים כמו בשאר העולם, אך התחום הולך ומתפתח. קיים חוסר במחקר על החינוך המיוחד המהווה מכשול מרכזי לפיתוח והבטחת האיכות שלו במזרח התיכון. ככלל, קיימת חוסר הבנה ומודעות לצרכים מיוחדים בקרב מורים ואנשי מקצוע אחרים בתחום. אי אפשר להקל ראש בחשיבות החינוך המיוחד לילדים עם מוגבלות. חשוב שלילדים עם מוגבלות תהיה גישה לחינוך איכותי מכיוון שהוא יכול לעזור להם לפתח את כישוריהם, ללמוד דברים חדשים ולצבור ביטחון בעצמם.

ילד עם מוגבלות עשוי להשתמש בעזרה שמעניק מורה לחינוך מיוחד כדי להצליח בחיים ולתת בחזרה לקהילה שלו. יש הסבורים שהמזרח התיכון אינו מפותח כמו מדינות אחרות מבחינת החינוך המיוחד.

יש הרבה אנשים שלא מתאימים ללימודי חינוך מיוחד. הדבר החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון הוא האם יש לכם את התשוקה והדחף לעשות שינוי בחייהם של בעלי מוגבלויות. אם כן, אז אתם צריכים להמשיך ולרדוף אחר מטרתכם.
ישנן קריירות רבות שבוגרי חינוך מיוחד יכולים להמשיך, כגון הוראה, הסברה, מינהל, מחקר ועוד.

לימוד חינוך מיוחד
שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם !
תוכן עניינים
אולי יעניין אותך גם
קורס בניית ציפורניים
קורסים ולימודי תעודה
מידע על קורס בניית ציפורניים

בניית ציפורניים היא אמנות ומיומנות שמשתמשת בציור, בעיצוב גרפי, וביכולות יצירתיות כדי ליצור תצורות מרהיבות על ציפורניים. קורס בניית ציפורניים בצפון מציע לתלמידים להיכנס לעולם

קרא עוד »